Összes oldalmegjelenítés

2011. május 4., szerda

Zöldül az erkély


Végre virág került az erélyre. De én mindig megjárom, tavaly is kiültettem a balkonládába a futómályvákat, erre 2 hét rossz idő jött,alig fejlődtek valamit. Tegnap előtt megint kikerültek a virágok, erre ma meg lehet fagyni. Lehet fent azt figyelik mikor pakolok ki és onnantól rossz időt adnak...?:)
Idén a Verbéna mellett döntöttem a ládába. Tavaly is meg tavaly előtt is futómályva volt, de a szél sokszor össze-vissza törte szegényeket,így idén nem fogja. Ez is jól bírja a napot,bokrosodik, tele van bimbóval és szép élénk piros. Remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket és sokáig virít majd.
Tervezek egy nagy cserép levendulát is.Isteni az illata,szárítva jó a szekrénybe molyok ellen. Egyébként a virágát párnába téve nyugodtabban tudunk aludni,illóolajat és teát is lehet belőle csinálni. Az illóolaj nem nagy ügy ,egy üvegbe oliva olajba kell tenni a virágából, lezárni és érlelni.Pontos mennyiségeket és időt nem tudok, nem emlékszem már rá, de majd megkeresem és beszámolok róla, ha megcsináltam.A teát mostanában olvastam, nyugtató hatású és azt is a virágából kell főzni. Kíváncsi vagyok az ízére...
"Teája idegnyugtató, görcsoldó hatású, de ismert fejfájás-csillapító, fertőtlenítő hatása is. A levendulavirágokat gyakran alkalmazzák nyugtalanság, alvászavarok, idegi alapú gyomor- és bélbántalmak kezelésére. Régóta használják rovarcsípések esetén is.
Kiváló gyógyír reumás fájdalmak, idegzsába kezelésére fürdő és bedörzsölőszer formájában.
A levendulaolajat tartalmazó bőrápoló készítmények kisbabáknál is biztonsággal alkalmazhatók."-ezt tudtam meg RÓLA a házipatika.com-on.
A másik amin gondolkozom a citromfű. Szeretem az ízét, most találtam egy szörpkészítési módot is belőle. Nem szoktunk szénsavas italokat inni egyáltalán, a bolti gyümölcsleveket is megválogatjuk és ritkán iszunk,van amelyik cukros és sok benne a savas is.Inkább csináljunk akkor valami természeteset.
Szóval citromfű:
"A növény forrázatát nyugtató, görcsoldó, étvágygerjesztő, epeműködést javító hatása miatt alkalmazhatják, sokféle teakeverék alkotórésze is lehet. A citromfűolaj likőripari, kozmetikai alapanyag, s egyre fontosabb tagja az aromaterápiának. A citromfű már az ókorban is ismert és elismert gyógynövény volt, s megtaláljuk Szent Hildegárd (Hildegárd von Bingen) középkori receptjei között is, ahol fejfájás, szédülés és gyomorfájdalom ellen javallt. Vizsgálatok igazolták az illóolaj görcsoldó, baktericid hatását, valamint azt, hogy élénkítő, kedélyjavító hatása van. Ha szobai párologtatóra kevés illóolajat csepegtetünk, valóban számíthatunk arra, hogy a kellemes illatú levegőben kevesebb lesz a kórokozó. Az illat egyben javítja a szobában tartózkodók kedélyét, hangulatát."
Csak azt nem tudom, hogy bírná az erkélyt... Azt el tudom képzelni, hogy egy nagy cserépben szépen fejlődik,de ha jól rémlik a levéltetű megtámadja. Tavaly az erkély sarkában büdöske volt, az is betetvesedett, pedig nem gondoltam volna... A citromfű még a jövő zenéje....
Egyébként néhány cserép fűszer-vagy gyógynövény mindenki konyhájában,erkélyén elfér, kertes házban meg pláne. Azt hallottam, hogy egy ládába egyféle fűszernövény legyen csak.Nem tudom miért, de nálunk az oregano, bazsalikom, metélőpetrezselyem jól megfér egymás mellett és szépen fejlődnek.Sokkal jobb az íze az ételnek, teának ha friss növényt használunk és a kisgyerekek is szeretik nézni a fejlődését és természetesen locsolni is imádják. A mi lányunk akár napjában többször locsolná, ha hagynánk...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése