Összes oldalmegjelenítés

2011. május 17., kedd

Akác virágzás

Annyira jó illata van az akácnak,hogy gondoltam utánanézek,használható-e valamire.
Azt persze mindenki tudja,hogy méz az van belőle,(éppen a múlt héten mondta a szomszédasszony,hogy a párja viszi ki a méheket az akácoshoz...)méghozzá finom méz és jó drága is...

Ezen kívül találtam még teát belőle(mondjuk ezt magamtól is kitalálhattam volna).Le kell szedni a virágokat a virágfürtről,jól kiszárítani és eltenni télire. Azért a telet mondom,mert köhögésre hatásos az akác tea és hát inkább télen szoktunk megfázni,köhögni. Ja,nemcsak köhögésre jó,hanem használják még a túlzott gyomorsav termelődésre is. 2 dl forró vízzel kell leforrázni 2 teáskanál szárított akácvirágot és 5 perc után leszűrni. Én ki fogom próbálni ízesítés nélkül is, kíváncsi vagyok a természetes ízére.
A másik amit találtam az akácvirág felhasználására, az a PALACSINTA !
Palacsintatésztát kell csinálni rendesen, és a palacsintatésztába keverjünk ízlés szerint megtisztított akácvirágot, és így süssük ki. (Fánktésztába is tehetjük a virágokat.)Érdekes lehet, ki fogom próbálni és majd leírom milyen volt. Gondolom kicsit vastagabbra kell sütni a palacsintát,mint egyébként...
Van még egy érdekes népi elnevezése az akácfának, én még sose hallottam ezt így: Isten papucsa. Ilyen elnevezéssel tényleg csak hasznos lehet... :)

1 megjegyzés:

  1. Még találtam itt érdekes enni/innivalókat az akácból,pl.akácvirág szörpöt és akáclikőrt. Szaladok át a boltba a hozzávalókért,de tényleg. Lesz szörp is meg likőr is...:)
    Szóval itt találtam :
    http://flat-cat.hu/tag/akacvirag/
    Nagyon tetszik maga az oldal is:)

    VálaszTörlés